بایگانی دی ۱۳۹۹ :: Mr Python | مستر پایتون

پایان بازی - پاک کردن رد پا ها در هکینگ با پایتون

  • ۱۱۰۶

پایان بازی - پاک کردن رد پا ها در هکینگ با پایتون

درود به همه !

 

با پست آموزشی جدید در خدمت شما هستیم . همانطور که میدانید طبق مفاهیم دوره CEH (هکر قانونمند) ، هر سناریو هکینگ ، در پنج فاز یا مرحله انجام میشود . در مراحل ابتدایی مثل مراحل اول و دوم ، ما به بحث جمع آوری اطلاعات توسط هدفمون میپردازیم ، سپس در مرحله های سوم و چهارم تلاش میکنیم تا با توجه به اطلاعات جمع شده در مرحله اول و دوم ، به سیستم هدف نفوذ کنیم و سطح دسترسی خودمون رو افزایش بدیم . نهایتا در مرحله آخر میرسیم به Covering Tracks . یعنی پاک کردن رد پاها . اینجا آخر خط است ! جایی که معمولا یه هکر همه شواهد و مدارکو دود میکنه تا بره هوا و با اینکار هویت خودشو مخفی نگه میداره . امروز میخوایم ببینیم لاگ ها در ویندوز چی هستند و چرا اونا به عنوان مدرک جرم میتونن محسوب بشن به خصوص اینکه ببینیم چطوری میشه اونا رو به طور دستی یا با اسکریپت پایتونی که خودمون مینویسیم پاکشون کنیم :) . این پست رو از دست ندید .

پروژه ی ارسالی - حرف زدن یک کامپیوتر .

  • ۹۰۱
فرستنده سید امیررضا غمیلویی
نام پروژه : اسکریپت تبدیل متن به صوت
دسته بندی : python
توضیحات : کار این اسکریپت تبدیل متن کاربر به صوت و پخش کردن اونه . در اصل : متن بده ، صوت تحویل بگیر :) !

 

نکته : مستر پایتون هیچ تغییری در سورس کد های ارسالی ایجاد نخواهد کرد و سورس کد مستقیما نوشته خود شخص فرستنده است . 

 

توضیحات MrPython در مورد پروژه : یکی از مزایای این پروژه ، ظاهر نسبتا جذاب پروژه بود . برای چیدمان ظاهر برنامه از کتابخانه هایی مثل pyfiglet کمک گرفته شده که تاثیر زیادی دارن . 

برای اجرای صحیح اسکریپت باید کتابخونه های pyfiglet , pyttsx3 , colorama  رو با استفاده از pip نصب کنید . 

 

توضیحات فرستنده پروژه : 

قراره تو این مطلب کاری کنیم که کامپیوتر با ما حرف بزنه ! یعنی در اصل قراره متون انگلیسی رو وارد اسکریپت کنیم تا به ما صوت تحویل بده . خب برای اینکار عین همیشه باید یکی از کتابخونه های پایتون رو import کنیم و از اون استفاده کنیم . توی سورس کدی که من قراره بنویسم از کتابخونه  pyttsx3 استفاده کردم .

برای اینکه این کتابخونه رو توی برنامه ها و کد هاتون استفاده کنید ، اوّل اون رو با pip نصب کنید:

pip install pyttsx3

اینکارو که انجام دادید VS code رو باز کنید و یک فایل با اسم دلخواه با فرمت py. ذخیره کنید. خب برای اینکه از این کتابخونه استفاده کنیم میام یه همچین کدی مینویسم :

sound = pyttsx3.init()

کد ساده ایه ، اینجا یه متغیر به اسم sound میسازیم و pyttsx3 رو داخل این متغیر می ریزیم تا بعداً از این کتابخونه به عنوان sound استفاده کنیم . خب حالا به این کد پائینی توجّه کنید :

sound.setProperty('rate' , 110)
sound.say("hello")
sound.runAndWait()

خب توی کد بالا اوّل اومدم با متود setProperty  میزان سرعت رو تنطیم کردم و بعدش اومدم با متود say گفتم بهش hello رو بگو و بعدش توی خط پایین بهش گفتم که بعد از اجرا چند لحظه صبر کن و بعد کار خودت رو تموم کن. خب در اصل این هسته برنامه ما بود حالا بجای hello توی خط دوّم باید بهش دستور بدیم ورودی که از کاربر میگه رو بگه . خب برای اینکار میایم یه input به برنامه مون اضافه می کنیم که کار خیلی ساده ای هستش و بعد از اون بیشتر میریم برنامه مون رو قشنگ تر می کنیم . به سورس کد پایین توجه کنید:

import pyttsx3
import colorama
import pyfiglet 
import os
from time import sleep
os.system("Title @_@")

sound = pyttsx3.init()
os.system('cls' or 'clear')
header = pyfiglet.figlet_format(" T x T to sound " , font='big')
print(colorama.Fore.MAGENTA+" \n    ~ Hello , welcome to my script @_@ ")
print(header)

print(colorama.Fore.GREEN+ " ;) Hey man U can Enter some words and I can convert them to sounds for U &)  ")
print()
text = input(colorama.Fore.GREEN+" 0K man enter the worlds or sentences >> ")
sound.setProperty('rate' , 110)
sound.say(text)
sound.runAndWait()
sleep(0.1)
print("")
sleep(0.1)
print(colorama.Fore.GREEN+" ~ did U enjoy this ?! please let me know by this Contact info : ")
print(colorama.Fore.RED+" aghamilouei85@gmail.com")
print("")
sleep(2.5)
input(colorama.Fore.GREEN+" Enter a key to Exit >>> ")
 

ببینید من توی این سورس کد اومدم چند تا کار انجام دادم اوّل اینکه به بالای برنامه خودم یه header اضافه کردم و گفتم که title صفحه ای که باز میشه @_@ باشه . چند تا چیز دیگه هم هست که به لطف ساده بودن پایتون میتونید متوجه اونا بشید . حالا بشینید کد هارو بررسی کنید یا ران کنید تا متوجه بشید اوضاع از چه قراره . راستی این کد با پایتون 3.9.0 نوشته شده.

&& یه نکته باحال در مورد این کتابخونه اینه که با متون انگلیسی که می نویسید علامت ((( , ))) قرار بدید کمی مکث می کنه و به خوندن بقیه رشته ادامه میده .

خوب اینجا دیگه کارمون تمومه ، شما هم میتونید سورسو عوض کنید و ویرایش خودتونو بسازید و شاید هم بخواید اونو گرافیکی کنید . باقی اش با خودتون . . . شاید بعداً ورژن 1.2 رو هم با هم نوشتیم . با تشکر از Mr.python خدانگهدار.

 

جهت ارسال پروژه های خود :

پروژه ی خود به همراه توضیح آن  ارسال کنید به  : 

mrpythonblog@gmail.com


 Telegram Channel : @mrpythonblog

چگونه با پایتون اسکریپت هایی طراحی کنیم که به محض روشن شدن کامپیوتر خودکار اجرا شوند ؟

  • ۵۲۰۲

چگونه با پایتون اسکریپت هایی طراحی کنیم که به محض روشن شدن کامپیوتر خودکار اجرا شوند ؟

درود به همه !

 

امروز در خدمت شما هستیم با یه آموزش باحال دیگه در زمینه امنیت با پایتون . در این پست روش هایی رو یادمیگیریم که به وسیله ی اونا میتونیم اسکریپت ها یا ویروس هایی بسازیم که به محض روشن شدن یک کامپیوتر در ویندوز به طور خودکار اجرا شوند . این اسکریپت ها میتوانند هم کاربرد خوب و هم کاربرد بد داشته باشند .بنابراین شما با یادگیری این پست ، روش مقابله با ویروس هایی که به طور خودکار پس از روشن شدن کامپیوتر اجرا میشوند را یاد میگرید . با ما همراه باشید .