ضد سخت افزار - قسمت ۱ : ویروس از کار انداختن موس در پایتون :: Mr Python | مستر پایتون

ضد سخت افزار - قسمت ۱ : ویروس از کار انداختن موس در پایتون

  • ۸۸۷

ساخت ویروس از کار انداختن موس در پایتون

درود به همه !

 

با قسمت اول سری دنباله دار ضد سخت افزار در خدمت شما هستیم . در این سری دنباله دار با اسکریپت های ساده و پیچیده ای آشنا میشیم که کارشون از کار انداختن و آسیب زدن به سخت افزار های مختلف هستش . امروز میخوایم اسکریپتی بسیار ساده بنویسیم که بیاد موس رو از کار بندازه و به کاربر اجازه کنترل موس رو نده .

روشی که ما موس رو از کار میندازیم به این صورته که میایم داخل یه حلقه ی بینهایت هر بار موقعیت موس رو در یک نقطه از صفحه میبریم . اینکار باعث میشه موس به طور همیشگی فقط در همان نقطه واقع بشه (تا وقتی که اسکریپت در حال اجراس).

 

برای نوشتن این اسکریپت از کتابخونه ی ‌mouse استفاده میکنیم :

نصب mouse در لینوکس :

MrPython@debian:~$ sudo pip3 install mouse

نصب mouse در ویندوز :

C:\> pip install mouse

 

سورس کد :

from mouse import get_position , move

position = get_position() # GET (x,y) of mouse
x = position[0]
y = position[1]

while True:
    move(x,y)

توضیح سورس :‌در ابتدا توابع مورد نیاز از کتابخونه ی ‌mouse رو ایمپورت کردیم . تابع get_position برای گرفتن موقعیت فعلی موس در صفحه و تابع move برای حرکت موس به یک موقعیت دلخواه .

در خط بعدی با استفاده از تابع get_position اومدیم موقعیت فعلی موس در صفحه رو به دست آوردیم و ریختیم داخل متغییر position . این موقعیت به صورت یک تاپل برگشت داده میشه که عضو اول آن x و عضو دوم آن y است . با توجه به همین موضوع مقدار x و y موس رو به طور جداگانه در متغییر های x و y ذخیره کردیم .

سپس یک حلقه ی while تعریف کردیم که با استفاده از تابع move موقعیت موس رو به x   و y که در بالا بدست آوردیم تغییر دادیم . این باعث میشه موس در آن موقعیت قفل بشه و حرکت نکنه (چون همیشه داره روی اون موقعیت تغییر مکان میده) .

پس از اجرای این اسکریپت میبینیم که موس دیگه حرکت نمیکنه و هر جایی که هست همونجا قفل میکنه !! برای کنترل دوباره موس با استفاده از  CTRL + C اسکریپت رو ببندید .

تا قسمت بعدی سری ضد سخت افزار یا حق !

Telegram Channel : @mrpythonblog

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی