-
دوشنبه, ۸ دی ۱۳۹۹، ۱۲:۱۷ ب.ظ
-
۹۹۵
نکته : مستر پایتون هیچ تغییری در سورس کد های ارسالی ایجاد نخواهد کرد و سورس کد مستقیما نوشته خود شخص فرستنده است .
توضیحات MrPython در مورد پروژه : یکی از مزایای این پروژه ، ظاهر نسبتا جذاب پروژه بود . برای چیدمان ظاهر برنامه از کتابخانه هایی مثل pyfiglet کمک گرفته شده که تاثیر زیادی دارن .
برای اجرای صحیح اسکریپت باید کتابخونه های pyfiglet , pyttsx3 , colorama رو با استفاده از pip نصب کنید .
توضیحات فرستنده پروژه :
قراره تو این مطلب کاری کنیم که کامپیوتر با ما حرف بزنه ! یعنی در اصل قراره متون انگلیسی رو وارد اسکریپت کنیم تا به ما صوت تحویل بده . خب برای اینکار عین همیشه باید یکی از کتابخونه های پایتون رو import کنیم و از اون استفاده کنیم . توی سورس کدی که من قراره بنویسم از کتابخونه pyttsx3 استفاده کردم .
برای اینکه این کتابخونه رو توی برنامه ها و کد هاتون استفاده کنید ، اوّل اون رو با pip نصب کنید:
pip install pyttsx3
اینکارو که انجام دادید VS code رو باز کنید و یک فایل با اسم دلخواه با فرمت py. ذخیره کنید. خب برای اینکه از این کتابخونه استفاده کنیم میام یه همچین کدی مینویسم :
sound = pyttsx3.init()
کد ساده ایه ، اینجا یه متغیر به اسم sound میسازیم و pyttsx3 رو داخل این متغیر می ریزیم تا بعداً از این کتابخونه به عنوان sound استفاده کنیم . خب حالا به این کد پائینی توجّه کنید :
sound.setProperty('rate' , 110) sound.say("hello") sound.runAndWait()
خب توی کد بالا اوّل اومدم با متود setProperty میزان سرعت رو تنطیم کردم و بعدش اومدم با متود say گفتم بهش hello رو بگو و بعدش توی خط پایین بهش گفتم که بعد از اجرا چند لحظه صبر کن و بعد کار خودت رو تموم کن. خب در اصل این هسته برنامه ما بود حالا بجای hello توی خط دوّم باید بهش دستور بدیم ورودی که از کاربر میگه رو بگه . خب برای اینکار میایم یه input به برنامه مون اضافه می کنیم که کار خیلی ساده ای هستش و بعد از اون بیشتر میریم برنامه مون رو قشنگ تر می کنیم . به سورس کد پایین توجه کنید:
import pyttsx3 import colorama import pyfiglet import os from time import sleep os.system("Title @_@") sound = pyttsx3.init() os.system('cls' or 'clear') header = pyfiglet.figlet_format(" T x T to sound " , font='big') print(colorama.Fore.MAGENTA+" \n ~ Hello , welcome to my script @_@ ") print(header) print(colorama.Fore.GREEN+ " ;) Hey man U can Enter some words and I can convert them to sounds for U &) ") print() text = input(colorama.Fore.GREEN+" 0K man enter the worlds or sentences >> ") sound.setProperty('rate' , 110) sound.say(text) sound.runAndWait() sleep(0.1) print("") sleep(0.1) print(colorama.Fore.GREEN+" ~ did U enjoy this ?! please let me know by this Contact info : ") print(colorama.Fore.RED+" aghamilouei85@gmail.com") print("") sleep(2.5) input(colorama.Fore.GREEN+" Enter a key to Exit >>> ")
ببینید من توی این سورس کد اومدم چند تا کار انجام دادم اوّل اینکه به بالای برنامه خودم یه header اضافه کردم و گفتم که title صفحه ای که باز میشه @_@ باشه . چند تا چیز دیگه هم هست که به لطف ساده بودن پایتون میتونید متوجه اونا بشید . حالا بشینید کد هارو بررسی کنید یا ران کنید تا متوجه بشید اوضاع از چه قراره . راستی این کد با پایتون 3.9.0 نوشته شده.
&& یه نکته باحال در مورد این کتابخونه اینه که با متون انگلیسی که می نویسید علامت ((( , ))) قرار بدید کمی مکث می کنه و به خوندن بقیه رشته ادامه میده .
خوب اینجا دیگه کارمون تمومه ، شما هم میتونید سورسو عوض کنید و ویرایش خودتونو بسازید و شاید هم بخواید اونو گرافیکی کنید . باقی اش با خودتون . . . شاید بعداً ورژن 1.2 رو هم با هم نوشتیم . با تشکر از Mr.python خدانگهدار.
جهت ارسال پروژه های خود :
پروژه ی خود به همراه توضیح آن ارسال کنید به :
mrpythonblog@gmail.com
Telegram Channel : @mrpythonblog