کنترل سیستم ویندوزی از راه دور (ادامه پست قبل) :: Mr Python | مستر پایتون

کنترل سیستم ویندوزی از راه دور (ادامه پست قبل)

  • ۸۷۳

کنترل سیستم ویندوزی از راه دور  (ادامه پست قبل)

درود به همه .

 

همونطور که قول داده بودیم ،داخل این پست قراره کنترل سیستم ویندوزی از راه دور رو یاد بگیریم .

 

لطفا قبل از خواندن این پست ، پست قبلی رو از لینک زیر  بخونین و یاد بگیرین تا تعاریف پایه رو بلد باشین .

https://mrpython.blog.ir/post/7

 

خب همونطور که یادتونه داخل پست قبلی برای کنترل سیستم لینوکسی از ابزاری به نام NetCat برای قرار دادن سیستم روی حالت Listener استفاده میکردیم و به وسیله  ی دیوایس دیگری در شبکه و به روش های مختلف به آن وصل میشدیم .

 

امروز هم قرار است همین کار را انجام دهیم ولی در سیستم عامل ویندوز .

 

خب برای اینکار ما باید ابزار NetCat را روی ویندوزمان نصب کنیم .

لینک دانلود :‌

https://eternallybored.org/misc/netcat/

 

پس از دانلود و نصب این ابزار ، خط فرمان ویندوزمون رو باز میکنیم . برای اینکار میتونید در قسمت جستوجوی ویندوز cmd را تایپ کرده و اینتر بزنین یا اینکه کلید های ترکیبی CTRL + R رو فشار بدین تا پنجره ی RUN باز شود ، سپس کلمه ی cmd را تایپ کرده و اینتر بزنین تا cmd برای شما باز شود .

 

خب همونطور که از آموزش قبل میدونین اول باید ویندوزمون رو روی یک پورت خاص روی حالت Listen بزاریم . برای اینکار مثل آموزش قبل دستور زیر را وارد کنید :

 

C:\\ nc -l -p 1234 -e cmd.exe

 

خب سوییچ ها رو که در قسمت قبل توضیح دادیم فقط سوییچ e- رو همونطور که گفته بودیم کارش این بود که میومد یه برنامه خاص رو وقتی اتصال برقرار میشود روی دیوایس طرف اجرا میکرد . حالا ما چون میخوایم ویندوزمون رو از طریق خط فرمان کنترل کنیم باید خط فرمان ویندوز بعد از اتصال باز بشه برا همین cmd.exe رو گفتیم اجرا بشه .

بعد از اجرای این دستور ویندوزمون میره روی حالت Listener روی پورتی که وارد کردیم . مثلا من پورت ۱۲۳۴ رو وارد کردم .

 

حالا برای وصل شدن به این ویندوز طبق روش هایی که در پست قبلی گفته شد میتونیم عمل کنیم یعنی هم از putty میتونیم استفاده کنیم و هم از termux در اندروید یا هر برنامه ای که میشه باهاش به یه آی پی با یه پورت خاص وصل شد .

 

برای اتصال اول باید آی پی سیستم ویندوزیمون رو بدونیم . برای اینکار یک cmd جدید باز کنید و داخلش دستور ipconfig  رو وارد کنین . میبینین که اطلاعات مربوط به آی پی رو براتون میاره .

 

حالا برای اتصال به این ویندوز از طریق ترموکس اندروید کافیه مثل قبل دستور زیر رو وارد کنید :

 

$ nc 192.168.1.104 1234

 

خب همونطور که میبینید ابتدا دستور nc رو مینویسیم و سپس آی پی سیستم ویندوزی رو جلوش مینویسیم و پس از اون پورتی که مشخص کرده بودیم رو مینویسیم که ما پورت ۱۲۳۴ رو مشخص کرده بودیم .

 

این از روش ترموکس . با putty هم میتونید اینکارو بکنید به شکل زیر :

همانطور که میبینید در قسمت "Ip Address "  آی پی سیستم ویندوزی و در قسمت "PORT" پورتی که مشخص کردیم رو وارد میکنیم و اینتر میزنیم .

 

 

 

خب اینم از این . امید وارد لذت برده باشین . سوالی بود در قسمت نظرات مطرح کنید .

 

یا حق .

 

  • یک عدد برنامه نویس!

    سلام

    اول از همه میخواستم تشکر کنم از سایت خوبتون که خیلی چیزا بهمون یاد میده

    من با یک مشکلی رو به رو شدم، وقتی میخوام یک پورت رو در سیستم در حالت لیسنر قرار بدم، فایروال جلوش رو میگیره. آیا برای حل این مشکل راهی غیر از خاموش کردن فایروال وجود داره؟ ممنون

    پاسخ:
    سلام . اگه فایروال اعلانی چیزی در این رابطه میده که طبیعیه . و تو پایتون فعلا راهی به ذهنم نرسید که چطوری جلوی این بگیریم یا مخفیش کنیم مثلا ...
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی